Stijl woonkamer doelgroep.

Stijl woonkamer doelgroep.

Op internet kwam ik een stukje tegen over hipsterwoonkamer. Het is geschreven in 2016 maar komt nogsteeds zeer over een met de woonkamer van mijn doelgroep.

 

https://degladiool.nl/hipsterwoonkamer/

 

Nu wordt er in het stukje wel overdreven dat iedereen dit heeft maar vooral de volgende punten zag ik vaak terug bij mijn doelgroep:

 

  • Alle muren zijn wit. Soms verf je maximaal één wandje in een aanstellerig kleurtje als taupe, khaki of mosterdgeel.
  • Er is altijd wel een opgezet beest in huis te vinden, het liefst een uitgemergelde vos op een stok of een hertenkop aan de muur.
  • Je bent dus heel erg ‘in touch’ met de natuur. Niet alleen ben je gek op dode dieren, ook heb je een grote passie voor zwerfhout, specifiek uit Tuvalu en Fiji. Daarnaast heb je overal planten staan en refereer je op social media soms naar je nieuwbouw-woonkamer als ‘Urban Jungle’.
  • Je vloer is altijd van hout en zelfs als het ordinair laminaat van de Leen Bakker is weet je vast wel iets te verzinnen over zacht geschuurd drijfhout uit de Indische oceaan. Dit alles zodat je nieuwbouwflat aan de rand van de ring A10 toch nog iets ‘authentieks’ uitstraalt.
  • Het middelpunt van je woonkamer is een robuuste eettafel van robuust steigerhout met een robuuste industriële lamp erboven. Dat je bijna altijd met het bord op schoot op de bank zit boeit even niet. Die robuuste eettafel is tenslotte een perfecte plek om al je geurkaarsjes, stolpjes, obscure fashionmagazines en je Macbook Air uit te stallen.
  • Je eetkamerstoelen zijn vaak neppe design-kuipstoeltjes of vintage schoolstoeltjes. Steeds vaker zie je ook gewoon een soort schoolbankje aan één kant van de tafel. Heb je stoelen die hiervan afwijken? Dan ben je as we speak vast aan het sparen voor een stel Eames-zetels voor stukprijzen waar een Syrisch vluchtelingen-gezin 30 jaar een huis in een racistische wijk van kan huren.
  • De bank is bijna altijd een stoffen hoekbank in een donkere kleur zoals gemêleerd grijs. Met zo’n verlengd stuk voor je zweetvoeten. Wedden dat je een gebreide plaid of dierenvel over één van de armleuningen hebt gedrapeerd?
  • Details, details, details. Een doodsaai homogeen hipsterhuis zit ‘em in de details. Oude wereldkaarten, biologieposters of een Jackson Pollock-poster ingelijst aan je muur. Stolpjes met cactussen op de vensterbank.

Met deze gegevens heb ik een goed idee wat ik kan gebruiken om de stijling in stijl van mijn doelgroep te maken.


Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *